top of page

GTTP Research Award 2024. magyarországi házidöntő

CREATE A SOCIAL MEDIA CAMPAIGN,  BASED ON RESEARCH, TO ATTRACT TALENT TO TRAVEL & TOURISM


2024. szeptember 24-én a Győri Széchenyi István Egyetem adott otthont a GTTP Research Award idei házidöntőjének. A megmérettetésre három UT-s csapat érkezett. Kettő Sárvárról a Sárvári Turisztikai Technikumból, egy pedig Nagykőrösről, a Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumból.




A szakmai zsűri idei évben is az egyetem tanári gárdájából került ki. A zsűri elnöke Dr. Kupi Marcell, a zsűri másik tagja Dr. Printz-Markó Erzsébet volt. Mindketten a Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Karának a Turizmus és Vendéglátás Tanszékén tanítanak.


A színvonalas versenyről Horváthné Tischler Noémi felkészítő tanár írt beszámolót magyarul és angolul:


A GTTP (Global Travel and Tourism Partnership) által meghirdetett Research Award 2024 kutatási versenyen iskolánk két csapata indult a 11. évfolyamból. Az idei évben a feladat egy kutatás eredményére épülő közösségi-média kampány készítése volt annak érdekében, hogy bevonzzuk a fiatal tehetségeket a turizmus és vendéglátás világába.

Az országos döntőt Győrben szervezték szeptember végén. Egyik csapatunk, Horváth Laura Angyalka és Turán Regina interjút készített iskolánk igazgatónőjével, majd statisztikákat kértek el a minőségirányítási rendszerből. Ezután a lányok kutatást végeztek az új, 5 éves 2020-ban indult szakképzési rendszerben tanuló végzős diákok körében. Kampányukat a TikTok felületén készítették el (@Y-Travel és @Y-Tourism), ahová humoros mémeket és rövid, vicces, általuk leforgatott mindennapos jeleneteket bemutató videókat töltött fel.  A videók célja, hogy a fiatalokat arra ösztönözze, hogy válasszák a turizmust vagy a vendéglátást a jövőben. A mémek nézettsége nem volt jelentős, de a videókat több ezren megtekintették.

Másik csapatunkat Lukács Hanna és Toldi Kata párosa alkotta, akik a tengeri és óceánjáró hajók adta karrierlehetőségekre fókuszáltak. Felkészítő tanáruk Dr. Baráthné Kocsis Szilvia volt. Kutatásuk kimutatta, hogy a fiatalok szívesen dolgoznának ezeken a hajókon, így az ő kampányuk a hajós állásokra hívta fel a fiatalok figyelmét. Megfigyelték, hogy sokkal nagyobb népszerűségnek örvendenek a saját tapasztalaton alapuló videók a közösségi médiában, mint a céges hirdetések, ezért a TikTok oldalán kampányoltak (@turizmusvendeglatas) egy általuk készített videóval. Céljuk az volt, hogy megmutassák, miért jó a turizmusban és a vendéglátásban dolgozni.

Az STT-s lányok elhozták az első két helyezést. A harmadik helyen a nagykőrösi Toldi Miklós Élelmiszeripari Technikum diákjai végeztek.Ők az Utazás és Turizmus tantárgy oktatását kívánták kampányukkal népszerűsíteni.

A verseny győztes csapata: Horváth Laura Angyalka és Turán Regina párosa lett. Felkészülésüket Horváthné Tischler Noémi tanárnő segítette. Jutalmuk, hogy 2024. november 10-13. között képviselhetik az iskolát, a várost és Magyarországot egy nemzetközi diákkonferencián, Madridban.

 

 




Two teams from Sárvári Technical School for Tourism (STT) participated in the Research Award 2024 organized by the Global Travel and Tourism Partnership (GTTP). This year’s task was to create a social media campaign based on research to attract young talents to the world of tourism and hospitality.

One of the teams with Laura Angyalka Horváth and Regina Turán, interviewed our school’s principal and requested statistics from the quality management system. They then conducted research among final-year students enrolled in the new vocational training system that started in 2020. Their campaign was created on TikTok (@Y-Travel and @Y-Tourism), where they uploaded humorous memes and short, funny videos depicting everyday scenes they had filmed. The goal of the videos was to encourage young people to choose tourism or hospitality as their future careers. While the memes did not gain much traction, the videos were viewed by thousands.

The other team from STT consisted of Hanna Lukács and Kata Toldi and were supported by their teacher, dr Baráthné Kocsis Szilvia. They focused on the career opportunities offered by cruise ships and ocean cruisers. Their research revealed that young people would gladly work on these ships, so their campaign drew attention to job opportunities aboard. They observed that videos based on personal experiences tend to be far more popular on social media than corporate ads. Therefore, they campaigned on TikTok (@turizmusvendeglatas) with a video they had produced, aiming to showcase why working in tourism and hospitality is a great choice.

The STT girls took the top two spots. In third place were the students from Toldi Miklós Food Industry Technical School in Nagykőrös. The team from Nagykőrös focused on making the subject Travel and Tourism popular among students in Hungary. They encouraged the young to start studying the subject to gain an insight in the field of tourism and hospitality and to have a lot of opportunities to go on trips and different hotel or restaurant visits. They shot a campaign video that included their own experiences.

The winning team was Laura Angyalka Horváth and Regina Turán whose preparation was supported by teacher Noémi Horváthné Tischler. Their reward is the opportunity to represent their school, their city, and Hungary at the GTTP international student conference in Madrid from November 10. to 13. in 2024. This is a great possibility for the team, because they can share their research with the participants from all over the world and make tourism as a career attractive for the young generation.






Commentaires


Recent Posts
Search By Tags
Még nincsenek címkék.
Follow Us
bottom of page